JellyPages.com
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, March 5, 2015

Mommy To Be ~ Pengalaman Trimester Pertama

Assalamualaikum..

Hi.Hi.Hi..

Lain orang lain ceritanya.This time aku nak share my morning sickness during my first trimester. By the way, Time aku type post ni, ak baru je masuk second trimester (usia kandungan 4 bulan lebih).Fuhh lega da habis azab morning sickness.Syukur Alhamdulillah.

Seriously horibble and terrible betul my morning sicknes selama 4 bulan. Hari-hari aku muntah and langsung tak boleh sentuh makanan. Sometimes, I"ll vomit almost 10-15 times per day.Urghhh.You know what, after 4 months, my weight dropped 5 Kg.Yeaaahh!! . Aku sedih sangat and risau if anything bad will happen to my baby.Yela bila baby tak cukup zat kan.Alhamdulillah waktu second check up, doc cakap everything is OK.Just aku kena jugak paksa makan.For my goods and also surely for perkembangan baby. Aku minum air kosong pon muntah.Haiyaaaa. The most worried one is of course my Hubby.Dia pon dah tak tahu nak ikhtiar macammana nak kurangkan aku punya morning sickness.

Yang peliknya, aku boleh pulak makan kalau kat rumah orang.meaning rumah adik beradik akula.elok je aku makan masa pergi rumah abang aku kat Melaka and Kemaman.No muntah!.No pening!.Siap makan banyak lagi. Balik je KL terus muntah.Seriously baby aku tak suka bau KL kot.hahahhahaha..

Nasib baik morning sickness aku tak effect aku punya kerja.Sepanjang 4 bulan ni aku MC 2 hari je.Itu pon sebab demam kurang air dalam badan.Elok je drive kereta pergi kerja walaupun aku selalu muntah time drive nak pergi kerja and balik kerja.No worries dah standby plastik dalam kereta siap-siap.hehehehe. Orang dalam kereta sebelah tengok pelik takde hal lah.hikhik.

Alhamdulillah, sekarang da masuk trimester kedua. Dah boleh makan.Yahoo!!.Muntah sekali je sehari time gosok gigi pagi-pagi.

Much Love XOXO,
wandaaleenda

No comments:

Post a Comment